Hej och Välkommen till min syblogg!!

Här hittar du bilder och information om allt som jag syr. Längre ner till höger hittar du information om hur du går tillväga om du vill lägga en beställning eller undrar över något.


I raden till höger hittar du även länkar till:
Smyckessidan - där kan du kika på smycken jag tillverkar och även beställa ett eget unikt smycke eller köpa ett redan färdigt!!
Butiken - där du hittar redan uppsydda alster för omgående leverans.
Tygsidan - där kan du se och välja mellan de tyger jag har hemma just nu till din sömnadsbeställning!!


Passa även på att gilla LiiNe Design på facebook och ta del av erbjudanden och tävlingar!! Gillaknapp finns längre ner på sidan i högerspalten!!
Kika runt och tveka inte att höra av dig!!

torsdag 22 januari 2009

småförvaring är bra att ha =)

Ja idag har det blivit några olika smågrejer.

Först ut är en necessär till Viggo som han kan ha alla sina grejer i när han åker till mormor o sover över :)


Material: grått påslakarn med stjärnor från Nordiska, dragkedja från den lokala tygaffären.
Mönster: Eget efter inspiration och liten beskrivning som jag hittat här.

Nästa på tur är en liten näsduksförvaring :) Har sett denna i flera bloggar men hittade en bra beskrivning (fast på fel språk vilket komplicerade det hela lite) här. Tyvärr var mina näsdukar jag hade hemma lite för stora så till nästa gång får jag lov att förlänga hela "förpackningen" lite :)

Material: Grått påslakarn med stjärnor från Nordiska (samma som necessären)
Mönster: Beskrivning och mått (dock för litet för mina trasor :)) hittar ni här


På tredje plats har vi denna lilla fiffiga väska som egentligen var tänkt som present men nu blev det inte så då måtten på den blev helt fel för det ändamål den var tänkt. Först klippte jag fel o sen var hela det svarta tyget snett så jag fick klippa bort en bit till så den blev mycket smalare än tänkt från början så den behåller jag själv till mina "tjej-grejer".

Eftersom den första blev för liten så gjorde jag en ny att ge bort fast med annat foder så den inte blev exakt likadan :). Vem som ska få den tänker jag inte avslöja!! inte än iaf :)
Denna blev bra mycket bättre i måtten även om det inte hade gjort nåt om den hade vart nån cm bredare men det funkar ändå!!

Material: Svart/vit mönstrat tyg som från början är en duk från hemtex. Lime grön bomullsväv från stoff och stil och orange bomullstyg från lokala tygaffären till foder, anoracksnöre från stoff och stil och knappen kommer nog från ohlssons tror jag (den låg här hemma i gömmorna).
mönster: Eget efter inspiration och beskrivning som jag hittade här.


Och sist men inte minst en liten mobilväska.


Material: Prickigt bomullstyg från stoff och stil, limegrön bomullsväv även den från stoff och stil, kardborreband till knäppning från ikea tror jag.
Mönster: egenritat efter mått och inspiration funnet här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar