Hej och Välkommen till min syblogg!!

Här hittar du bilder och information om allt som jag syr. Längre ner till höger hittar du information om hur du går tillväga om du vill lägga en beställning eller undrar över något.


I raden till höger hittar du även länkar till:
Smyckessidan - där kan du kika på smycken jag tillverkar och även beställa ett eget unikt smycke eller köpa ett redan färdigt!!
Butiken - där du hittar redan uppsydda alster för omgående leverans.
Tygsidan - där kan du se och välja mellan de tyger jag har hemma just nu till din sömnadsbeställning!!


Passa även på att gilla LiiNe Design på facebook och ta del av erbjudanden och tävlingar!! Gillaknapp finns längre ner på sidan i högerspalten!!
Kika runt och tveka inte att höra av dig!!

fredag 9 januari 2009

myspys kläder =)

Köpte detta tyg på Ohlssons för lääänge sen...tanken var då att jag skulle sy mjukisbrallor och tröja till E, men det blev aldrig av så nu fick jag ändan ur vagnen o gjorde ett sett till viggo istället =). Jag hade egentligen tänkt mig orangea detaljer såsom muddar, foder i luvan, dragkedja och sömmar men den orangea biten jag hade var inte tillräckligt stor tyvärr så jag fick tänka om. Är så himla nöjd ändå (trots färgändring)...det enda störande är att dragkedjan jag hade i rätt färg hemma var 1 dm för lång (vet inte hur jag tänkte när jag köpte den) så jag fick köpa en ny på stan igår men det var ju f*n inte rätt nyans på den så den matchar ju inte riktigt...men men den är ju ljusblå iaf =).

Settet i sin helhet =)



Lite livebilder på en halvspexig kille =) Han sken upp som en sol när jag visade honom vad han hade fått =).

Tyg: gråblått mjukistyg (vad det nu heter) jättetjockt o gosigt med "lurv" på insidan, från Ohlssons, Ljusblå strechjersey/mudd från stoff och stil.

Mönster: Tröjan är från Ottobre nr:4/2008 från grunden men med en hel del ändringar då jag ville ha den i ett enda stycke så att säga (eller hur man ska förklara det) det var iaf massa olika delar i ottobre o jag gjorde om det så det bara är framstycke, bakstycke o ärm.
Byxorna är mitt egenritade mönster, behöver nog dock bredda det lite i lår o rumpa till nästa gång.

1 kommentar:

  1. jättesnyggt! kul att se hur bra luvan sitter på. Ser ut som ett mönster osm är värt att prova.

    SvaraRadera