Hej och Välkommen till min syblogg!!

Här hittar du bilder och information om allt som jag syr. Längre ner till höger hittar du information om hur du går tillväga om du vill lägga en beställning eller undrar över något.


I raden till höger hittar du även länkar till:
Smyckessidan - där kan du kika på smycken jag tillverkar och även beställa ett eget unikt smycke eller köpa ett redan färdigt!!
Butiken - där du hittar redan uppsydda alster för omgående leverans.
Tygsidan - där kan du se och välja mellan de tyger jag har hemma just nu till din sömnadsbeställning!!


Passa även på att gilla LiiNe Design på facebook och ta del av erbjudanden och tävlingar!! Gillaknapp finns längre ner på sidan i högerspalten!!
Kika runt och tveka inte att höra av dig!!

söndag 25 januari 2009

Omlottklänning/tunika

Ja efter att ha sett denna modell (typ iaf) i mängder med bloggar så ville jag med testa o sy en. Inte helt enkelt då jag inte hade nåt mönster men med hjälp av lite mått från en kompis så ritade jag mönstret med mönstret på en tröja som utgångspunkt.

Säger inget mer utan låter bilderna tala för sig själva!!


Lr jo förresten, kom ju på när jag hade sytt lite mer än halva halsringningen att jag kanske skulle sy dit en lapp till storlek och namnmärkning med så den hamnade så här snyggt på snedden hehe. Men lite charmigt tycker jag!!

Denna tunika/klänning, strl 98/104 är TILL SALU om det är nån som är intresserad!! Detta då jag ju inte har nån tjej själv o Viggo passar verkligen inte i rosa *fnissar*.
Material: Rosa/limegul mönstrat bomullstyg från ikea. svart snedslå från nordiska.
Mönster: Egenritat med hjälp av mått från en kompis.
SÅLD!!

4 kommentarer:

  1. Hur mycket tat du för tunikan då?

    SvaraRadera
  2. vem nu anonym än är så kostar tunikor i denna modell och storlek 225:- (+ev. frakt)

    SvaraRadera
  3. mycket mycket fint i din blogg har kikat runt här nu ett tag =) skulle en sån här klänning gå att få i ett annat tyg?? skulle såna fall vara väldigt intresserad av det.
    och vem är denna kompis du nämner då och då, är det en och samma =)

    SvaraRadera
  4. Annonym - klänningen går att få i annat tyg, maila om du är intresserad av att göra en beställning lr undrar över mer!!

    SvaraRadera