Hej och Välkommen till min syblogg!!

Här hittar du bilder och information om allt som jag syr. Längre ner till höger hittar du information om hur du går tillväga om du vill lägga en beställning eller undrar över något.


I raden till höger hittar du även länkar till:
Smyckessidan - där kan du kika på smycken jag tillverkar och även beställa ett eget unikt smycke eller köpa ett redan färdigt!!
Butiken - där du hittar redan uppsydda alster för omgående leverans.
Tygsidan - där kan du se och välja mellan de tyger jag har hemma just nu till din sömnadsbeställning!!


Passa även på att gilla LiiNe Design på facebook och ta del av erbjudanden och tävlingar!! Gillaknapp finns längre ner på sidan i högerspalten!!
Kika runt och tveka inte att höra av dig!!

torsdag 15 januari 2009

oj oj oj så det kan gå....

när man kör på nålar med symaskinen...ja jisses...jag fick nästan en liten knut i magen då jag först inte fick låss den...fick ta en tång o bända bort den, satt som berget!!

Senaste tillskottet i väskfamiljen är denna skapelse (nedan) som inte blev alls som det var tänkt från början men det gör inget för den blev skitbra ändå :).
Tanken var att det skulle vara dragkedja upptill hela vägen liksom att stänga in alla saker med...det klarade inte min hjärna av att räkna ut hur man skulle bära sig åt för o få det snyggt med foder o hela baletten så det blev 2 små "snibbar" i mitten med tryckknappar på istället :) kanske lägger in flera bilder sen, kameran orkade bara med dessa 2 :S.
Den passade iaf utmärkt för ändamålet den var tänkt till...nämligen till vagnen :) då vi inte har någon skötväska så blir det så trist o ha allt ligga o skräpa under vagnen eller i nätpåsen (som för övrigt ju inte alls är lika snygg som denna :)) därför fick jag en liten idé att sy denna.


Tyg: mönstrat Bomullstyg från IKEA (hade 10m från början så det lär nog bli lite av just detta tyg hehe), vit bommulstyg (även det IKEA) till innerfoder, tryckknapparna tror jag att jag köpte på skänninge marken nåt år :)

Mönster: Eget från grunden med en gammal väska (som har pajjat) som inspirationskälla. Dock väldigt mycket annorlunda i både mått och utförande nu när det inte blev med dragkedja :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar