Hej och Välkommen till min syblogg!!

Här hittar du bilder och information om allt som jag syr. Längre ner till höger hittar du information om hur du går tillväga om du vill lägga en beställning eller undrar över något.


I raden till höger hittar du även länkar till:
Smyckessidan - där kan du kika på smycken jag tillverkar och även beställa ett eget unikt smycke eller köpa ett redan färdigt!!
Butiken - där du hittar redan uppsydda alster för omgående leverans.
Tygsidan - där kan du se och välja mellan de tyger jag har hemma just nu till din sömnadsbeställning!!


Passa även på att gilla LiiNe Design på facebook och ta del av erbjudanden och tävlingar!! Gillaknapp finns längre ner på sidan i högerspalten!!
Kika runt och tveka inte att höra av dig!!

måndag 2 mars 2009

uppdateringa på maskinfronten...

Ja efter mitt senaste inlägg så strejkade maskinen helt och vägrade sy nånting annat än raksöm...jag fatta noll. Plockade väck alla delar, nål, pressarfot...ja allt...satte dit det igen o då funka det...men nu då...SUCK!!

Det går att sy mellan 3-6 cm ca så trasslar övertråden in sig i nålen så det blir typ 3 trådar som kommer uppifrån o då tar det stopp o man får klippa av o trä om o göra samma visa om och om igen....har gjort detta nu säkert 45 gånger o inte ens sytt klart ena sidosömmen i tröjan.

HJÄLP MIG NÅN!!! Vad är det för fel??? har jag missat nåt lr??

1 kommentar:

  1. Här kommer mina tips!
    * Vänd på trådrullen.
    * Byt trådsort.
    * Gör rent spolhuset. (Även om det är övertråden så kanske det kan hjälpa.)
    * Smörj maskinen.
    * Offra till symaskinsgudarna?

    Kommer inte på något mer, gör jag det så återkommer jag! Hoppas dock att du redan har fått den att fungera igen.

    SvaraRadera